Wednesday, July 10, 2013

Prosa Diri 2:33am (11/7/2013) Second Day Of Ramadhan

Aku ada tabiat, aku susah sangat nak tidur awal, suka nak tidur lewat . Time malam malam macam ni la aku selalu terfikir semua benda dalam hidup ini. Semua pekara aku buat dalam hidup . Bermacam soalan dalam kepala otak aku ini. Kadang kadang rasa berdosa sangat dengan manusia, ibubapa aku , kawan kawan , sepupu,adik beradik aku,orang sekeliling aku orang yang aku sayang dan semua orang. Aku selalu fikir kenapa manusia perlu mati. Aku tak nak lihat pun ibubapa aku adik beradik aku sepupu aku semua orang mati tapi itu semua kerja tuhan. Aku rasa berdosa dengan Allah dengan ibubapa aku, aku tak pernah dengar cakap menyusahkan sedih jugak fikir balik. Bukan senang mereka cari duit buat kita pagi petang siang malam, dapat pulak shift malam. lepas tu aku menyusahkan mereka,rasa berdosa sangat. Kita hidup mewah mengeluh sikit sikit penat tapi mereka hm bersusah payah. Kenapa perlu rasa kehilanggan orang yang kita sayang, aku risau sangat aku tak boleh menhadapi nya sebab aku tak pernah rasa dan aku tak nak rasa pun . hm Sedih sangat malam malam kalau lewat aku suka terfikir bukan aku nak fikir tapi terlintas,aku cuba tolak fikiran ini tapi tak boleh. Aku benci fikiran ini. Dosa kepada mak aku abah aku, semua orang. Aku tak reti hargai sesuatu. Aku rasa berdosa,jahil dalam semua perkara. Kalau boleh aku nak semua orang tak boleh membesar, biar semua orang kekal macam ni tapi hm berapa lama sangat kita nak hidup. kenapa kita perlu hidup? Menuju ke syurga yang belum aku pasti boleh hidu baunya. Umur aku sekarang dah 18belas tahun pun aku rasa dah tua. sekejap sangat masa berlalu. Aku tak buat apa apa yang boleh dibanggakan dalam hidup ini. Aku tak berbakat,aku tak pandai dalam pelajaran,aku tak ada kemahiran,aku tak pandai sukan sekali pun. Aku sebenarnya tak ada apa special thing dalam diri. Aku kosong. Sedih masa berlalu sungguh cepat. ibubapa aku semakin bertambah umur. Aku sayang sangat mak aku , sayang sangat sangat mak aku. Aku suka complain macam macam mintak duit sana sini. Aku memang tak matang. Sayu aku lihat mereka. Abah aku aku selalu bertengkar dengan ayah aku, aku berdosa sangat sedangkan ayah aku bersusah susah malam malam cari duit, berkerja. Ayah aku beli kereta,moto suruh naik. bagi dekat aku tapi aku tak nak pun. kalau aku naik ayah aku nak naik apa bila hujan pergi kerja? Hm jahil sungguh aku banyak sungguh dosa aku,tak terkira rasa hina disisi Allah, aku malu nak mintak maaf dengan ibubapa aku kadang kadang. aku cuma reti tunjuk ja. malam malam kalau dapur,pinggan kotor banyak aku akan basuh sebab kesian kat ibu aku penat buat kerja,dengan tak ada sapa tolong. ayah aku aku tak bantu apa pun, kenapa la aku permalas?pentingkan diri? Banyak dosa aku.